#28

Nu är en ny vecka igång, och det är redan tisdag kväll. Tiden går så sjukt fort. K har varit väldigt glad hela dagen idag så det har varit en simpel jobbdag, och så sov hon i 3 timmar på eftermiddagen. Jag sov ungefär 2 av dom, mycket skönt! Igår efter jobbet skypade jag med världens bästa vänner, Anette och Therese. Dom är guld värda! Idag efter jobbet hade jag tänkt träna men har haft en grym huvudvärk hela dagen så det blev inget. Jag åkte till Safeway istället och handlade lite saker, köpte massa god mat som jag ska äta till lunch. Tog mig äntligen för att köpa saker så jag kan göra spagetti och köttfärssås! MUMS! Jag saknar falukorv förresten! Jag hade tänkt att kpa det på ikea eller att jag kunde ta med mig det hit när jag varit i Sverige men det är absolut förbjudet att ta in skandinavisk korv i USA. Vad är det för jävla lag?

Nu går jag iallafall bara och väntar på fredag, längtar hur mycket som helst! Vi ska nämligen på IKEA och äta svenskt julbord. Jag och Maja ska träffas där innan, runt halv 6 och handla lite innan julbordet som börjar 7. Sen åker jag med hem till Maja i DC och sover där. Sen får jag se vad som händer på lördag, vem vet jag kanske stannar hos Maja om hon inte kastar ut mig ;D På söndag är det dags för aupair möte igen...

Jag saknar mamma och pappa massor, och deras mat! Maten här driver mig galen, som sagt den är väldigt god. Men jag vill ha vanlig mat. Helt vanlig vardagsmat! Om 3 månader får jag svensk mat igen!

Men vet ni vad, nu sitter jag och äter svenskt tunnbröd med smör. Sjukligt gott!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0