#16

Haha, jag läste i Majas blogg en liten förklaring av amerikanska trafikregler och tycker att det stämmer hur bra som helst!

"Vägmärkena och reglerna är precis samma sak som i Sverige bara att vilket retard som helst skulle förstå skyltarna, eftersom det är massa text på varje skylt som klart och tydligt talar om vad som gäller. Och att man får svänga höger även fast det är rött, och köra som en galning, i vilken av de fyra filerna spelar ingen roll, bara man tar sig fram snabbast möjligt utan någon som helst respekt för sina medtrafikanter."

Ungefär så fungerar det. Visst har jag nämnt att amerikanare inte kan köra bil? Vilket är ganska konstigt med tanke på att dom kör bil vart dom än ska...

Jag åkte aldrig till DC i söndags utan tog en lång sovmorgon och sedan åkte jag och min värdmamma till en stad som ligger utanför Annapolis och shoppade lite. Eller hon shoppade barnkläder och jag följde bara med. Sen åt jag chicken ala cream för min värdmamma var inte hungrig (dom har konstiga matvanor..) och sen såg vi på Sex and the City 2 innan det var dags att lägga sig. Idag jobb som vanligt fast lite längre eftersom min värdpappa är i Kalifornien hela den här veckan så har jag lovat att jobba lite mer :) Sen blev det gymmet! Nu är det snart middag.

Iallafall, idag har jag varit i USA i 4 veckor och tänkte att det är dags att göra en liten plus och minus lista eftersom jag är lite uttråkad.

PLUS MED USA:
- Tempot
- Det går alltid att få tag på det du behöver, även om det är mitt i natten.
- Bilarna!
- Nya grymma vänner och en superbra värdfamilj
- Du behöver aldrig kliva ur bilen - allt är drive thru (Banker, apotek, restauranger, uttagningsautomater m.m)
- Amerikanare är sjukt trevliga och hjälpsamma
- Lyxig mat varje dag (höhö bra eller dåligt?)
- Vädret
- Städerna
- Storleken på allt
- Shoppingen

MINUS MED USA:
-
Min underbara familj och vänner är inte här
- Maten (igen, för jag saknar äkta svensk mat!)
- Reklamen på TV
- Ingen snö! (jag saknar snön, fast den kanske kommer hit så småningom!)

Nu kommer jag inte på något mer.






Kommentarer
Postat av: Maja

Haha :D Fast svänga höger skulle det stå, upptäckte nu att jag skrivit svänga vänster.



Ja det känns verkligen jättebra :)

Det enda jag är lite besviken på är att de sa att det fanns massor av bra shopping inom gångavstånd. Var och kikade lite i helgen men jag tyckte inte att det var speciellt bra affärer alls. Jag skulle vilja ta mig till nått stort shoppingmall! Vi borde dra och shoppa tillsamans nån dag!

2010-11-16 @ 02:34:08
URL: http://frokenbrus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0