7 oktober 2010

Nu är allt fixat tills jag åker. I lördags åkte jag ner till Uppsala för att träffa Anna och vi åt middag och kollade på tjejfilmer. Väldigt trevlig kväll! På söndag tog jag bussen till mina kusiner för att äta middag där och sova. Vid 7 på morgonen åkte jag och Ida in till Stockholm för att jag skulle på ambassaden. När vi kom dit så var det hur ycket vakter som helst och först fick jag stå ute och vänta medan dom kontrollerade alla papper och kvitton. Efter det fick jag gå in och lämna ifrån mig all elektronisk utrustning som jag hade och ta mig skor och jacka och liknande innan man fick gå igenom en metall detektor. Spännande! Efter det gick man in på ambassaden och det var bara två där före mig så fick bli intervjuad nästan direkt. Jag fick tre frågor:
- Vilken stat ska du jobba i?
- Hur många barn ska du ta hand om?
- Hur gammal är barnet?


Sen sa hon att visumet var godkänt och jag fick lämna fingeravtryck och sedan var det klart. Inga problem alls! Och det tog inte mer än 15 minuter. Efter det blev det shopping och lunch i Stockholm och såklart kanelbulle eftersom det var kanelbullens dag! Fick sedan hem visumet redan på tisdagen så det är skönt att ha det klart. Men man är ju lagomt snygg på visum kortet alltså. Verkligen...

Och idag var jag med mamma och pappa på stan så har fixat allt annat jag kan behöva. Växlat till amerikanska dollar, köpt ett amerikansk minilexikon, köpt en till present till värdföräldrarna, köpt en present till bebisen, köpt ett headset. Så nu är det bara packningen kvar och det är snart klart! Eller jag har tagit fram det mesta, lär ju behöva använda lite av det så det blir att tvätta och fixa det sista under nästa vecka.

10 dagar kvar idag. Hur sjukt är inte det? Jag längtar så grymt mycket.


Kommentarer
Postat av: Maja

Vad köper man till en bäbis?! Har ingen aning om vad jag ska köpa... Och vad har du köpt till dina värdföräldrar?

:)

2010-10-07 @ 23:34:49
URL: http://frokenbrus.blogspot.com
Postat av: Maja

Kokbok lät som en jättebra idé! Har försökt leta efter böcker på engelska som man skulle kunna ge till föräldrarna, men jag hittar bara barnböcker. Vart hittade du kokboken? :)

Japp, ska till Maryland :D Åker från Sverige den 8e nov! Vart i Maryland ska du? Det borde vi defenitivt! :)

2010-10-09 @ 11:24:43
URL: http://frokenbrus.blogspot.com
Postat av: Matilda

Jag längtar tills du kommer med, har bara träffat tyskar, brasilianare och en från colombia.. Det blir skönt med en svensk! :D Jag hoppas att det kommer kännas bättre, men jag ska ge det minst en månad, alltså tre veckor till.. :P

2010-10-10 @ 03:08:24
URL: http://matildalowendahl.blogg.se/
Postat av: Maja

Då ska jag kika på Bokia :)

Jag ska till Chevy Chase, ligger typ precis vid DC. Tror det är ungefär en timme från Annapolis med bil :)

2010-10-10 @ 13:06:50
URL: http://frokenbrus.blogspot.com
Postat av: LJJ

ÅH GUD! Jag tycker detta är asspännande, och jag ska inte ens med, he! :D

2010-10-10 @ 20:05:42
URL: http://ljj.webblogg.se/
Postat av: LJJ

Förstår det!!! :):) Fyra dagar kvar bara!

2010-10-14 @ 20:13:19
URL: http://ljj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0