#64

Ok, vi börjar med Sverige resan!

Jag åkte ut till BWI och allt såg ut att vara i tid men när jag landade i Chicago får jag veta att planet till Stockholm har blivit inställt - arrrggh! Fick då beskedet att jag inte skulle få åka förren 22:00 kvällen efter så SAS gav mig ett hotellrum vilket var skönt men samtidigt så förlorade jag ju två värdefulla dagar i Sverige så jag var rätt förbannad den kvällen. Gick och la mig på hotelet vid 8 och sov till 10 dagen efter, tiden gick ju fort iallafall. Sen dom 12 timmarna på flygplatsen var fruktansvärt dryga! Att vara ensam på en flygplats är fruktansvärt tråkigt, men jag roade mig med att åka tåg fram och tillbaka mellan terminalerna, gå i ala Hudson News butiker och alla taxfree butiker och dessutom telefonterra Linda en hel del.


hotellet i Chicago var väldigt fint.

Flyget lyfte iallafall på bestämd tid och jag somnade innan dom ens hann komma ut med maten och sov i stort sett hela flygningen. Jag hann se 30 minuter av en film och sen blev jag så trött att jag stängde av den. Så flygningen gick fort som tur var. Landade i Stockholm och checkade ganska snabbt in till mitt inrikesflyg som tog mig till Östersund där jag mötte mamma och pappa - vilken känsla! Sen åkte vi till huset i Åre och träffade resten av släkten, det var verkligen helt underbart!

Resten av veckan så åkte vi skidor, hade världens finaste väder, spelade wii, var på afterski, åt på restaurang och hade hur trevligt som helst. Jag åt falukorv varje dag - så sjukligt gott! Sen på fredag var det dags för bröllop, det var nog det finaste jag sett på länge. Jag tänkte innan att man grinar väll inte på bröllop men så fort Per och Sandra kom in i kyrkan så lipade jag ikapp med resten av gästerna. Sen blev det bröllopsmiddag och fest på ett hotell i närheten och vi hade jättetrevligt hela kvällen.













Lördag blev mest en chilldag och lite shopping och sedan var det dags att säga hejdå till alla och kliva på tåget. Det var tusen gånger jobbigare än jag trodde att det skulle vara. Jag ville bara stanna kvar! Men jag fick iallafall sällskap på tåget av min moster och morbror så dom gjorde allt lite lättare och sen mötte jag upp Therese på tåget efter några timmar. Det var helt underbart att träffa henne!

Vi hade tänkt att sova på flygplatsen under natten men bestämde oss ganska fort för att ta in på hotell så vi bodde på Radisson på Arlanda. Sen lyfte planet mot USA och Chicago och även där var det försenat så vi missade planet till Baltimore (jag är ganska färdig med Chicagos flygplats - aldrig igen!) men kvinnan på United bokade in oss på ett flyg till DC samma kväll - dock fick vi landa halv 2 på natten.. men men.





Det var Sverige resan det, jag längtar tills jag får åka hem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0