#65

Tillbaka i Usa!

Jag och Therese landade ju som sagt runt halv 2 på natten och tog en taxi till huset och somnade ganska fort. Började sedan jobba halv 8 på morgonen men ungen sover ju till 10 så jag gick och la mig direkt min värdmamma åkte till jobbet och sov tills K vaknade.

Måndag till torsdag jobbade vi med ungen på dagen och bakade kakor och gjorde supergoda luncher. På kvällarna var vi ute och åt och shoppade och hade väldigt trevligt. På fredag efter jobbet skjussade min värdmamma oss till Baltimore och vi klev på bussen mot New York!

3 timmar senare kom vi fram, vilken känsla det är att vara i NY. Jag älskar det! Vi tog taxi till hotellet och bodde på ett hotell som låg på Times Square (det var 46 våningar högt!!) Vi checkade in och gick upp på rummet och såg att det inte fanns några sängar, bara en soffa! Eftersom vi bokat dubbelrum så gick vi ner och klagade och det visade sig att någon idiot hade hyrt ut halva rummet som vi egentligen skulle bo i till någon annan så det var förklaringen till att det inte fanns några sängar. Vi fick iallafal ett nytt rum som var superfint och hade en grym utsikt, det låg på 26:e våningen.  Under helgen så såg vi Empire State Building och massa andra coola skyskrapor, åkte staten island färgan för att se frihetsgudinnan, vandrade runt på lower manhattan och chinatown, åkte upp i Rockefeller Center, shoppade på Times Square, åkte till någon vinyl skivbutik någonstans, åt middag på Hard Rock Cafe, såg och gick över Brooklyn Bridge och kanske nått mer som jag har glömt. Vi hade det iallafall HUR bra som helst. På söndag kväll fick busen tillbaka till Baltimore och det var lite tråkigt att lämna New York.































Den här veckan har vi tagit hand om K på dagarna och sen gjort ungefär samma som förra veckan på kvällarna. Det blev 3 besök på Cheesecake factory. Och även några besök till mallet, vi hann dessutom med en tur till ett anant mall som ligger i Glen Burnie som hade en grym Forever21 butik!

På torsdag tog vi vårt pick och pack och flyttade till ett hotell (eftersom min värdmammas mamma och pappa skulle komma så hade vi lovat att vi kunde bo på hotell) Fredag var jag alltså ledig och vi spenderade hela dagen inne i DC och turistade säkert i 7 timmar. Vi hann se monumentet, the capitol, vita huset, lincon memorial, andra värdskriget minnesplats, förintelsemuseet, Arlington kyrkogården (där bla JFK ligger begravd om det är någon som missat det), Cherry Blossom träden och lite mer. Det var en väldigt trevlig dag.















Lördag blev det shopping igen och sen pizza och film på hotellrummet, Linda kom och höll oss sällskap - mycket trevligt! Jag gillar verkligen att bo på hotell! Idag åkte vi till BWI och Therese åkte hem till Sverige, så himla sorgligt! Det är nog en stor anledning till att jag längtar hem så mycket idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0